Al meer dan 10 jaar behalen we met gewone mensen bijzondere resultaten. Gedreven en daadkrachtig met maar één doel voor ogen: een betere wereld voor dieren.
Het verhaal van House of Animals begint in 2009, toen Karen Soeters de strijd om aandacht voor dieren te krijgen in de media beu was en daarom aspirant Omroepvereniging Piep! oprichtte. Onwetendheid staat dierenwelzijn in de weg en dus is het ontzettend belangrijk dat er structurele aandacht voor dieren en dierenwelzijn in de media is.
Maarten Reesink, huidig bestuurslid van House of Animals, was vanaf het eerste uur betrokken bij Piep! en Erik Kruize (zie bovenstaande foto) was het creatief brein achter alle campagnes.
Bij De Wereld Draait Door was de bekendmaking dat Piep! was opgericht en daarna volgden veel mediaoptredens.
Ook dierenrechtenorganisaties betuigden steun. Stichting AAP deed dat door een aapje naar de aspirant omroep te vernoemen.
Voor Omroep Piep! waren 50.000 leden nodig maar dat aantal werd niet gehaald, waardoor gekozen is om op het internet verder te gaan onder de naam PiepVandaag*, later omgedoopt tot AnimalsToday, dat in 2020 veranderde in House of Animals Foundation. AnimalsToday is daarmee het nieuws- en mediaplatform van House of Animals is geworden. De organisatie richt zich al meer dan 10 jaar op het bestrijden van ernstige misstanden met dieren, het vergroten van kennis over dieren en het maken van documentaires.
* LET OP: De naam PiepVandaag bestaat nog steeds maar die website is door een misverstand niet meer in ons beheer. De site vraagt om donaties gebruikmakend van onze door de jaren heen opgebouwde goede naam, maar wij hebben er geen zicht op wat er met deze gelden gedaan wordt. House of Animals en AnimalsToday zijn derhalve niet verantwoordelijk voor eventuele malversatie.